• دوشنبه ٩ بهمن ١٤٠٢-٠٨:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٧٣
چمران در کنگره ملی پیشرفت صنعت ساختمان:

ایران با معماری زیبا و شاخص خود در جهان شناخته شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حال فعلی معماری در شهر تهران خوب نیست؛ اظهار داشت: ايران در جهان با معماری شاخص خود شناخته شده بود و باید به معماری پر افتخار خود باز گردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، "نخستین کنگره ملی راهبرد های پیشرفت صنعت ساختمان با تعامل مجلس، دولت، نظام مهندسی و سازندگان" با حضور مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور؛ اقبال شاکری، عضو کمیسون عمران مجلس؛ حمید رضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و جمعی از فعالان و سازندگان صنعت ساختمان در هتل المپیک برگزار شد.
چمران در جمع معماران و سازندگان تصریح کرد: صنعت ساختمان در کشور پیشرفت داشته است و باید معماری فعلی خود را با معماری قبل از  اسلام و بعد از اسلام نزدیک کنیم. ایران در جهان با معماری زیبا و شاخص خود شناخته می‌شد و باید در مسیر معماری با اصالت خود حرکت داشته باشیم.
وی در ادامه اظهار داشت: در اطراف شهر تهران با  ساخت و سازهای خلافی که انجام می‌شود؛ در حال نزدیک شدن به شهر تهران هستند و این مشکل بزرگی است. دولت و مجلس باید در این خصوص تدبیر کنند و حریم ها را مشخص و تعیین کنند.
چمران در خصوص طرح جامع که در سال ۱۳۸۳ به تصویب رسید؛ گفت: در آن زمان جلساتی را با رئیس جمهور وقت برگزار کردیم و گفتیم که شهر تهران به سرعت به سوی فرسودگی می‌رود و باید در خصوص عوارض به گونه‌ای عمل کنیم که مردم ترغيب و تشویق شوند تا شهر تهران به سمت نوسازی حرکت کند و دچار فرسودگی نشود.
وی در ادامه گفت: مدیریت فعلی شهر تهران در خصوص ساخت و ساز و حمل ونقل عمومی، گام های مؤثری برداشته است. در خصوص تخفیفات در بافت فرسوده اقدامات خوبی انجام گرفته و همچنین شهر از لحاظ حمل و نقل عمومی به  مسیر خوبی در حال هدایت است. امیدواریم بتوانیم در دوره مدیریت فعلی، اقدامات مؤثر و مفیدی انجام بدهیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: